FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:13-09-2003 15:26:49
Afsender:Ole
Email:cd-baren@mail.tele.dk
Emne:Som regel er vi enige....
Tekst:Hej allesammen,
Hermed lige et par ord om DmD's nye album, der kommer på gaden den 22/9.

Jeg har haft lejlighed til at høre albummet i sin fulde udstrækning, og jeg synes den er god, rigtig god endda.

Nogle har her på siden brokket sig over at der kun er 10 numre, og en spilletid på kun godt og vel en halv time. Til dem vil jeg blot sige, at efter min mening er en god musikoplevelse et spørgsmål om kvalitet fremfor kvantitet; og på det nye album er der således med held arbejdet på en god lyd, nogle iørefaldende melodier og nogle spøjse, men også tankevækkende tekster.
Jeg glæder mig til at arbejde med salget af den nye CD, som til min store glæde udgives uden kopibeskyttelse.

Et enkelt forhold undrer mig dog lidt. DmD har i forbindelse med forudbestilling af den nye CD via hjemmesiden valgt én bestemt netbutik som leverandør til de mange fans, og det synes jeg ærlig talt er en lidt underlig forretningsmoral. Hvorfor ikke bare anbefale at man bestiller CD'en i sin lokale pladebutik? Eller sælge den selv? Motivet om at ville på hitlisten er godt nok, men er det motiv tungtvejende nok til at tilsidesætte den gode forretningsmoral der pålægger leverandøren at holde sig fra at anbefale og linke til én og kun én udenforstående butik? For en leverandør skal og bør det ene salgssted være lige så godt som det andet! Uanset om det er intentionen eller ej, bidrager man på ulige vilkår til én bestemt butik's succes, og det er ikke hverken kunstnerens eller pladeselskabets opgave. -Skal kunden ikke selv træffe sit valg?

Go' Weekend....!

Ole, CD-BAREN