FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:19-06-2003 11:46:50
Afsender:Ole
Email:cd-baren@mail.tele.dk
Emne:Træls!
Tekst:Hej Peter,
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men jeg har en til vished grænsende mistanke om at du har passeret de 25...og dermed falder du faktisk udenfor den målgruppe der traditionelt har købt musik i større mængder.

Profilen af den storforbrugende musikkøber er:
1) Alder 18 - 25 år.
2) I lære
3) Hjemmeboende - ugift

Når man først er flyttet hjemmefra og har fået kone og børn, proriteres der af nød og lyst anderledes, så det kan man jo ikke undre sig over.

Nu er det uheldigvis sådan, at de unge, som branchen ellers skulle tjene penge på, også er dem som er mest kreative mht at skaffe sig musik uden at betale for den. Som Klaus ofte har påpeget, er branchens største problem at musikforbrugeren ikke føler han må undvære for at spare - at musik er på vej over i det vi kan kalde gratis-sfæren. Eksempler på andet i den sfære er de gratis landkort på tankstationen, det at ringe til mig og få afgjort musik-væddemål, at få vekslet en hundredelap til solcentrets møntautomat, og åh....kan du ikke lige ringe efter en taxa til mig etc. etc.

Når de unge helt uhæmmet vænner sig til - hen ad vejen - at betragte musik som en " Service ", så har de heller ikke dårlig samvittighed, men kan strækkes til henkastet at sige at " Der er heller ikke noget musik der er værd at betale for..."

Træls!

Venlig hilsen
Ole, CD-BAREN