Tekst: | Kære Ole - jeg ville blive så glad, hvis du ville indse, at det du kalder "musikbranchen" skal leve af at sælge musik - og ikke kan leve af at forære musikken bort.
Systemet burde ellers være til at forstå: Du har mulighed for at lytte til smagsprøver af musikken. Smagsprøver. Lytte. Du må nøjes med at lytte. Hvis du imidlertid vil have musikken til eje, så du kan forbruge den anytime, hvorsomhelst - så skal den købes.
Prøv at gå til Dsb eller en taxachauffør og sig du lige vil have en tur gratis inden du beslutter dig for hvor du vil køre hen. Prøv at gå i Tivoli eller i biografen og sig du vil gratis ind, inden du beslutter dig for at købe adgang. Det er dumme krav, som ingen vil tage seriøst.
Hvorfor skal det du kalder "musikbranchen" kunne leve op til så dumme krav?
Nu brokker du dig så over, at du ikke kan få musikken gratis med dig fra en side, der hedder lytteposten.dk - det burde ellers ligge rimelig klart, hvad den side går ud på: Lytning
Herefter går du ind på vores site og brokker dig over "musikbranchen". Du udvælger specifikt vores side, hvor man (som du ved) kan downloade alle de gratis musikstumper, vi har stillet til rådighed (og endda helt op til 90 sek af hvert track) - men DmD tilhører måske ikke "musikbranchen"?
Jamen - hvad er så meningen med dit indlæg?
Du havde mulighed for at gå på musik.tdc.dk - musik.bilka.dk - itunes.dk - box.dk. Alle steder kan du lytte til fuldstændig de samme klip som på lytteposten - men her kan du også købe den musik, du beslutter dig for efter lytning.
Et track koster mellem 7 og 8 kroner. 7 og 8 kroner ... ! Du sidder med din computer til 6.000 kr, software til måske samme beløb, en netforbindelse til 400 om måneden og brokker dig over, at du skal betale 7 kroner for et musiktrack ... hvor er proportionerne?
I den tid der har taget dig at brokke dig til lytteposten og skrive dette indlæg, kunne du have tjent mere end 1000 kroner (125 musiktracks) på vores arbejdshungrende arbejdsmarked.
Move on ...
Klaus K. |