Tekst: | Du farer igen frem med alt muligt om, hvad "branchen" skal gøre - men "branchen" er ikke IT-opfindere. "Branchen" laver heller ikke hverken radio-stationer, salgskanaler eller musikbutikker osv. - fordi det skal pladebranchen ikke, og fordi det må branchen ikke.
Pladebranchen har samme forhold til salgskanalerne og afspillerne som TV2 har til fladskærmene. Det vil ikke være tilladt for pladeselskaberne at slå sig sammen og fx. opfinde på nye salgskanaler som du forslår. Hvis pladebranchen gjorde det, ville den få konkurrencestyrelsen & EU-domstolen på halsen med det samme.
Glem nu alt det pjat i stedet for hele tiden at finde på negative ting om pladebranchen - det tjener kun til at trække pinen ud for os alle at du bliver ved med at forsyne dine omgivelser med tåbelige argumenter for fortsat piratkopiering.
Markedet for indspillet musik er i krise i hele verden pga piratkopiering. Så længe det foregår vil udbuddet af musik indsnævres. Det er ikke noget, jeg finder på - det er en naturlov. Og det er noget jeg kan konstatere i min egen omgansgkreds - vi bliver stadig færre.
En dag vil musik handles & forbruges på en helt anden måde end du forestiller dig - der går også meget længere tid med at få denne måde kørt på plads, end du forestiller dig. Det kan være det først sker efter vores tid ...
I mellemtiden spilder du din (og min) tid med at gå og vente på det tidspunkt, hvor musik handles på den måde, du mener er rigtig. Du tørrer din sjæl ud ved at sætte noget uvigtigt i højsædet: En distributionsmodel / salgskanal - i stedet for det vigtige, som burde være i højsædet: Indholdet / musikken.
Hvis du piratkopierer musikken som argument for "dårlige salgskanaler", så gør du vold på din egen sjæl og samvittighed. Det holder ikke - og du ødelægger det for kunstnere & selskaber. Det er det samme som at sige, at du gerne må stikke af fra en taxa-regning, hvis du synes det er for dårligt, at taxa-selskabet ikke bruger flyvemaskiner ...
KK |