FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:25-02-2004 06:00:36
Afsender:ProC
Email:...
Emne:...og mere vrøvl:
Tekst:"Der er relativt få kunder, som benytter nettet til handel og det er langt fra alle som har bredbåndsadgang. De danske forventninger er at der vil gå ca. 7 år før der sker noget for alvor."

Ja, det er relativt få kunder, som benytter nettet til handel - for der er ralativt få varer at købe! Ja-ja, der er masser af muligheder for at købe tøj osv. på nettet, men det er ikke nogen ideel vare for nethandel. Det ER nu engang svært at prøve tøj online ;) Der kan også købes hundemad, men så ryger det hele i fragt...

Men det er da lidt sjovt at tænke på, at det i dag er mere end 10% af alle mobilabonnementer, som bliver betalt udelukkende med Dankort på nettet - bare til én leverandør! For et år siden var tallet (næsten) nul...og om et år forventer alle de kloge analytikere, at markedsandelen for "net-mobilservices" når op på 40-50%...!

I 2003 blev der foretaget i snit tre betalinger på nettet for hvert Dankort - en vækst på 126% (i øvrigt har der været trecifrede vækstrater hvert år siden 1999).

FDIH har følgende "forklaring":
”Baggrunden for denne vækst har med udbud og efterspørgsel at gøre. På udbudssiden er internetforretningerne blevet dygtigere. De leverer nu den ydelse, forbrugerne vil have når de handler på nettet. De har varerne og leverer til tiden.”, siger Gert Birnbacher fra FDIH.

” Forbrugerne kvitterer ved at komme igen og handle for mere. Forbrugerne ønsker med nethandel at spare tid, penge og få et bedre overblik over vareudbudet. Og det får de. Vores målinger viser at e-handlen er god til at opfylde den enkelte forbrugers forventninger. Dermed er e-handlen også ved på overordnet plan ved at indfri de forventninger som blev opstillet til den nye handelsform ved starten i 1999."

- så dem som véd noget om det hér - i dette tilfælde PBS og Foreningen af Danske Internethandlende, mener altså ikke, at der går syv år før der sker noget.
Og skal man tro udviklingen i bredbåndsforbindelser, så går det endnu stærkere. Allerede nu har mere end 600.000 danske husstande bredbånd (pr medio 2003 iflg. IT- og telestyrelsen).
Det er naturligvis de unge og børnefamilierne som fører an - her har markedsandelen for længst rundet 75% - men det er vel også musikbranchens primære kundegrundlag?

Så ifølge eksperterne og tallene, så ER kunderne der - og de ER parate med bredbåndsforbindelser og Dankort-betalings-villighed.

Det eneste de mangler er noget at købe!
Og når de får det, så flår de det ned af hylderne! (spørg bare Telmore - de foretog mere end 250.000 Dankort-transaktioner på nettet alene i december måned!)

Selv TDC kan jo sælge musik på nettet
- på trods af alle forhindringerne: en pop-up-reklame lige i fjæset, besværlig registrering, nul annoncering, nul links og en umulig adresse, udelukkelse af alle ikke-windows kunder (=entusiaster, som vel for en stor dels vedkommende også har et stort musikforbrug), fuldstændigt syge "licensregler", et relativt snævert udvalg og frem for alt et forkert filformat og kopibeskyttelse.

Ja, selv DmD kan sælge musik på nettet - helt uden markedsføring, og i det håbløst gammeldags CD-format sendt med gammeldags snail-mail.

Så hvor er grundlaget for argumentet om, at kunderne ikke vil købe???