FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:16-02-2004 00:04:36
Afsender:Eskild Torbensen
Email:eskild_torbensen@yahoo.dk
Emne:Bajerne er de samme!
Tekst:Vi taler ved bajerne om mængderabat fordi du ønsker dig 24-30 af slagsen.
Igen 2 ting som er lidt svære at sammenligne, for på CD´en ønsker man sig selvfølgelig ikke 12 identiske sange.
Men i modsætning til bajerne kan du ikke købe en sang af gangen. Nuvel, det kan langt om længe nu online, men det er jo også først fornylig, efter hele pirattingen opstod.
Det ser jeg iøvrigt som et tegn på at der ER vilje hos dele af pladebranchen til at gide sig tid til at interessere sig for kundepleje, for det er nu engang det der - uanset branche - giver flest kugler i kassen.
Jeg mener OGSÅ at det er spændende at høre resten af et album, men det er stadig forkert at jeg ikke har mulighed for at vælge fra og købe blot den ene sang jeg ønsker.
For det er jo ikke alle der tænker som du og jeg, mange mennesker vil gerne have mere frihed når de køber.
Jeg har også plader som jeg uanset at nogle sange ikke er så superbe, stadig ikke er sange jeg ville undvære. Jeg har feks. alle skiver med Billy Joel både på vinyl og CD, og det er simpelthen fordi jeg er den store fan af Joel som jeg er. Men man kan jo ikke forlange at alle kunder skal være så store fans, selvom det sikkert føles rart for egoet og tegnebogen, at man forventer de betaler for alle... ostene :)

"Der er da folk i musikbranchen, der har kastet håndklædet i ringen p.g.a. kopieringen som du ønsker det. De har været nødt til at opgive musikproduktionen. Både musikere, komponister og pladeselskaber drejer nøglen om."

Hvem har nu lige pludselig sagt at jeg ønsker mig det skal gå den vej?! :)) Der er en tendens til her på stedet at man ligger kunderne ord i munden for at få ret, men de fleste der læser os over skulderen ser det nok bare som at der mangler argumenter til at kunne klare sig, så pas på med det.

Nej, som jeg sagde før er mit ønske om at pladebranchen træder ind i de kundeplejendes rækker udfra den sindssyge og morbide teori at dette skulle give den flere penge. Længere er den såmænd ikke. Og alt det med at sænke ambitionsniveau osv. må stå for din egen regning, det har jeg ikke skrevet noget om.

"En ting du også skal være opmærksom på, er at det indenfor nogle genrer i dag er et must at producere en musikvideo, som også skal finansieres af CD-salget, da den ikke skaber indtægter i sig selv. Og sådan en stump video kan nemt lægge nogle hundreder tusinde til omkostningsbudgettet"

Ja, det er faktisk det mest almindelige :) Men det er jo en del af reklamebudgettet og ikke indspilningsbudgettet, så det er en anden historie.