FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:12-07-2003 21:04:15
Afsender:Ole
Email:cd-baren@mail.tele.dk
Emne:Shaken, or stirred..!
Tekst:Nu har jeg langt om længe fundet tid til at få gennemlæst indlæggene i denne tråd, og jeg ved ikke rigtig om jeg skal være rystet eller rørt. Det kan vel ikke komme bag på nogen at jeg gennemgående er enig med Klaus, men jeg vil gerne skrive lidt i forlængelse af hans indlæg.

Al denne retro med at dengang for 20 år siden kopierede vi da også, rører mig altså ikke. Et godt bånd til at optage på kostede en 50'er, og kvaliteten var som regel tvivlsom. Når fans talte med hinanden gjaldt det altså heller ikke hvis man kun havde musikken optaget på bånd, man skulle have den ægte vare. Der herskede en anden moral.

Næh, problemet i dag er at fristelsen simpelthen er for stor, f.eks. når man har lånt en CD på biblioteket som man synes er rigtig god, og brænderen er klar. Så har mange på skuldrene de små røde fyre med treforke, som overtaler svage sjæle til at tage idolernes musik uden at betale. Som jeg har nævnt andetsteds er det da hinsides al logik at tage r...n på nogen man bryder sig om - længere er den ikke!

Egentlig er jeg ved at være led og ked, og temmelig træt af at læse alle de gode råd fra folk som ikke selv har noget i klemme i alt dette. Hvis man undlod at kopiere, ville der være penge i branchen til at eksperimentere noget mere med alternative distributionsformer.
Den manglende dynamik skyldes efter min opfattelse at ingen rigtig tør at fratage detailhandlen ret meget mere af dens omsætning, da supermarkederne vil reagere med at bruge de dyre kvadratmeter til varegrupper med en større omsætningshastighed, og specialbutikkerne vil lukke.

Kære venner, I skal nok få et bredere udvalg af downloads mod betaling, tillige med anden kreativ udnyttelse af ny teknologi, men det tager længere tid hvis ikke branchen tjener penge, så der er råd til at finansiere den overgangsperiode hvor detailhandlen ikke interesserer sig for CD-salg, og ikke nok kunder ønsker at tilføre musikerne penge via alternativ distribution.

Ole, CD-BAREN