FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:ebbe hansen
Email:ebbe@amara.dk
Emne:opklaring og afklaring
Tekst:"Ingen nye kunstnere stiller krav i starten."
Jeg er ked af det, men verden er ikke som da vi var unge.
Jo, også nye kunstnere stiller krav.
Unge mennesker i dag er ikke bare glade og taknemmelige!
Og hvorfor skulle de ikke opføre sig som resten af vort (over-)individualiserede samfund?

MP3 & co:
Den eneste måde branchen (pladeselskaberne?) ønsker at sælge musik på er uden tidsbegrænsning (everlasting), men til gengæld med ret stramme (og urealistiske, så længe det er den eneste måde musik bliver solgt på) anvendelsesbetingelser.

Et koncept der stemmer meget dårligt overens med det "brug og skift ud" mønster der er typisk for mp3 afspillerne. Skal mp3brugeren have et hjørne af sin harddisk stående med hits fra uge 27/2005 indtil han på plejehjemmet i 2052 rammes af et akut tilfælde af nostalgi.

Og omkring Sanne og pladebranchen: Langt hen ad vejen skyldes manglende salg at jeres marketingfolk er for dårlige til at målrette markedsføringen, både hvad angår form, indhold og medie. De fleste bands ville være bedre tjent med selv at varetage kontakten med det professionelle reklamebureau, pladeselskabet alligevel benytter. De kender selv både fans og medier, hvor pladeselskaberne kun har en overordnet viden om aldersgrupper etc. (en grov generalisering, men verden er nemmest at forklare i firkanter).
Men du har nok ret i at det ikke var synderlig nødvendigt at markedsføre tilbage i 70'erne. én radio og 3 blade....
Til gengæld er vore dages mediemarked langt mere opdelt, så hvis man kender sine fans ved man osse hvad de laver og hvor de kan nås.



Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum