Tekst: | "Klaus snakkede i et tidligere indlæg om da forholdene da Sanne var ung sammenlignet med i dag. Og påstod at det er langt sværere i dag. Der er jeg ikke enig; idag er det nemmere end nogensinde før at målrette sin indsats mod bestemte grupper. Og alligevel ser vi gang på gang "ligegyldige" udgivelser markedsført med spredhagl, fx. som tvreklamer hvor kun seer-meteret tæller."
Markedsføring af et album eller en kunstner idag er langt dyrere og langt mere kompliceret end i 70-erne "da Sanne var ung". Der skal idag bruges langt mere energi på markedsføring. Antallet af TV-annoncerede udgivelser er faldet støt de sidste par år - af den grund som du nævner: De er kun egnede til de meget brede udgivelser (som du benævner "ligegyldige udgivelser") - alle andre udgivelser, der bliver markedsført, markedsføres særdeles målrettet. Men pga medie-eksplosionen skal der bruges langt flere medier til markedsføringen af de enkelte udgivelser.
"Som jeg ser fremtiden vil de næste generationer af musikere dels forlange mere kvalitet fra deres samarbejdspartnere, dels stille langt mere individuelle krav."
Du gætter. Ingen nye kunstnere stiller krav i starten. De er bare glade for at blive udgivet (og markedsført) - ligesom vi andre var, da vi debuterede i 70-erne. Husk der er endnu flere om buddet til hitlisten end dengang. Krav som dem du nævner stilles kun af kunstnere, som kan tillade sig at stille krav - dem, der allerede har prøvet at ligge højt på hitlisten.
"For mig forekommer det lidt absurd at forestille sig at musik til spilledåsen (mp3) nogensinde vil blive afregnet på samme måde som de everlasting aftaler der følger med når man køber en cd. Specielt efterhånden som web- og dab-radio osv bliver mere og mere udbredt."
Ovenstående forstår jeg ikke. Musik til spilledåsen (mp3)afregnes på samme måde som musik på CD. Jeg forstår ikke hvad du mener med "everlasting aftaler" ...
KK |