Afsender: | Klaus K | Email: | kk@dansermeddrenge.dk | Emne: | Hvis du læste, gjorde du ... | Tekst: | Kære Ebbe - jeg beklager. Jeg kan ikke forklare dig det tydeligere. Musikere vil aldrig kunne undvære business-siden - pladeselskaberne. Det er dem, der skal få musikken ud til publikum. De er interfacet mellem musikken og publikum. Det er muligt pladeselskaber vil hedde noget andet i fremtiden, men de vil have samme funktion. Internettet ændrer ikke på de basale forhold for og imellem mennesker. Det eneste, der er ændret er internetbrugernes kropsvægt ;-) Der vil altid være kunst og penge - og disse to ting vil altid skulle agere sammen.
Og btw: Det er langt sværere at nå publikum idag, end da Sanne var ung. Dengang skulle man blot på monopol-DR TV én gang, så var den hjemme. Idag kræver en album-release en kæmpe markedsføringsplan.
Mht. til 70-års reglen: Jo længere tid nogen kan lave penge på en kunstners værker, jo flere investeringer vil der blive foretaget i kunstværkerne. Og vice versa: Jo kortere tid der er til at hive investeringerne hjem - jo færre investeringer vil der blive foretaget. Men husk nu: - det er ikke de udøvende kunstnerne (og heller ikke pladeselskaberne), der har 70-års retten. Det er ophavsmændene. De skabende. Forfattere, komponister osv.
Klaus K. |
|