Tekst: | Moralsk og logisk kan jeg kun give dig ret....
Problemet er bare at det tilsyneladende i stadig mindre grad (at dømme efter trafikmængderne på nettet) er en logik som kunderne tager til sig. Jeg tror meget af humlen ligger i produkter, hvad er det lige kunden køber... I gamle dage var det entydigt, du købte en plade vinyl der kunne afspilles til den ikke kunne mere. I dag køber du, hvad enten du handler downloads eller CD'er, en begrænset brugsret. Men principielt uden tidsbegrænsning.
Jeg efterlyser til stadighed andre måder at handle musik på. Vi har efterhånden fået udviklet mange nye disrtibutionsveje, vi mangler "bare" at få udviklet produktet så det passer til distributionsmetoderne.
Det er lidt galimatias at forestille sig at kunderne skal have en kopierbar musiksamling liggende hver i sær - og så forvente at ingen kopierer!
Hvis musikbranchen vil have styr på markedet må de tilpasse produktet til dette marked. Den med at tilpasse kunderne til produktet gik ikke engang i DDR. |