Tekst: | - det er noget jeg er født med :-) Det jeg spurgte om (bl.a.) var hvordan jeg garderer mig mod at blive fuppet af et firma der ikke som allofmp3 forærer din musik bort, men tager en "helt almindelig" pris for numrene - og så stopper hele svineriet i egen lomme. Mens de bilder de russiske myndigheder ind at de skam afregner med koda DK og vise versa.
Jeg spurgte osse om, hvorfor sitet ikke er lukket for længst når det nu er så åbenlyst ulovligt. Men det svasr blæser i vinden. Når man handler med et firma og firmaet påstår sig i stand til at sælge en vare til en pris, og firmaet har været på markedet i en længere periode. I øvrigt uden at vække andet end sporadisk opsigt. Så vil jeg mene mig i min gode ret til at handle med firmaet. Hvis andres rettigheder krænkes må det være en sag mellem firmaet og rettighedsindehaverne. I det mindste så længe rettighedsindehaverne ikke gør noget for at få stoppet forretningen.
Ikke at jeg kunne finde på at handle der, men jeg kan ikke se at i har gjort noget for at beskytte jer mod allofmp3 eller deres forretningsmetoder.
Så længe dine eksempler indeholder beløb til markedsføring der udgør 60% af den samlede "produktionspris" (http://www.dansermeddrenge.dk/hva_syns_du/hva_syns_du.htm) Så tror jeg nu snarere udsagnet er 'Reklamer koster penge at lave og skal vi sælge meget skal vi bruge mange reklamer'
Jeg kan da sagtens se at i ikke har "en kinamands chance" for at overleve på allofmp3's betingelser. Men hvad... sådan er det jo osse med cd'erne jf. ovennævnte regnestykke.
Jeg har det lidt sådan at jeg er en gammel kyniker når det stikker mig. Hvad rager det egentlig mig, hvad det koster at lave musik. Hvis i laver den for at tjene penge, så må i også pleje det marked i vil afsætte den på - ikke bare sætte jer ned i en krog og skrige på mor og Brian. I må se at finde en plads på markedet, hvis i vil sælge jeres produkter. Det er jo ikke en Østeuropæisk planøkonomi. Og der er ingen kære mor til at holde røven oppe på jer. Det er ikke mit eller andres ansvar at i ikke passer ordentligt på jeres produkter, jeres kunder og jeres marked. At i sover i timen - år efter år. Og det er slet ikke mit ansvar at i ikke udvikler en forretningsmodel der svarer til den teknologiske udvikling. |