FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:ebbe
Email:kirkii@bog.dk
Emne:Så ku i s.. lisså godt sætte mig til det
Tekst:At sætte bilka til at være spydspids for musiklivets fremme er lidt som at sætte ræven til at vogte gæs....
Bilka's primære interesse i musiklivet er branding. Den sekundære interesse er osse branding.....
Bare rolig, der er "ingen" der løfter en finger for jer. Der er til gengæld mange der hellere end gerne vil bruge jer som løftestang for egne ambitioner på markedet.
Så før end i selv sætter jer på og kontrollerer udviklingen af den nye tids veje og vildveje, før får i ikke indtægter tilbage i nævneværdigt omfang.
Hvad er der galt med bilka?
For det første er de købmænd uden forstand på musik.
For det andet er Bilka primært interesserede i at markedsføre deres varehuse. I den forbindelse er musikken et image-værktøj, hverken mere eller mindre.
Derudover er der de sædvanlige betændtligheder, som alle online musikhandler lider af; som at det man sælger er en voldsomt komprimeret udgave af det i plejer (plejede) at sælge på cd
Prisen er stort set den samme, varen er bare ikke.

Hele forretningsmodellen lider voldsomt under at branchen søger ukritisk at flytte forretningsmodeller fra fastmedie-(cd-)verdenen til internet-ditto.

NB: Bilka.dk har i øvrigt ikke ændret størrelse i den tid jeg har fulgt den. Den passer stadigvæk fint ind i min 1024x768 opløsning. De databaser der ligger bagved (phonofile og 247musicshop) er bare blevet udvidet hen ad vejen.



Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum