FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:Eskild Torbensen
Email:eskild_torbensen@yahoo.dk
Emne:Ja i Bilka...
Tekst:Hej Ole, godt at se dig igen.

"Man har i vid udstrækning valgt at undlade mid-price tilbud som på CD - specielt blandt EMI's repertoire. Er det mon hvad kunderne skal vænne sig til: En ringere kvalitet til en højere pris?"

Jamen det må Bilka da selv om. Kunderne finder hurtigt udaf hvor tingene kan købes billigst, det er en af fordelene ved nettet.
Jeg har lige læst en artikel i Berlingske om at Danskere idag kan gå på nettet og se hvor lige netop den bil de ønsker sig kan købes billigst henne, og på den vis spare penge. Det er selvfølgelig ikke kun nettets skyld alene, for civilizationen har efterhånden udviklet sig i retning af at kunder har større valgfrihed og kræver at blive hørt. Det er vel også en konsekvens af den frie konkurrence, for med den er man nødt til hele tiden at være en tand bedre end de andre.
Jeg ved at mange Danskere bruger prisindex.dk når de skal købe hardware, og jeg håber der findes tilsvarende websites med musik, så du vil kunne lægge billet ind der. Så tror jeg hurtigt folk finder udenom Bilka og op til Ole, for hvorfor i alverden skulle man ønske at betale mere når man ikke engang får får et cover fra trykkeriet med?
De tider er omme hvor få kan skumme fløden på bekostning af mange og uvidende - idag stiller folk krav, og det er godt for udviklingen - både pris og kvalitetsmæssigt.

"Nå, I ville nok heller ikke vente andet fra min side, men jeg vil afslutningsvis udtrykke min bedrøvelse over at trenden efter alt at dømme vil gå i retning af flere døgnfluehits, når kunstnerne skal vænne sig til at leve af indtægterne fra downloads af enkelt-numre."

Hvis kunstnerne formår at levere albums der i hele deres udstrækning er spændende nok vil folk også gerne købe dem. Hvis det handlede om at folk ville have rene hits kunne de jo nøjes med at købe singlerne fra albumsene, og det er der jo ikke noget nyt i.
Vælger en forbruger at købe nogle numre udover singlerne fra albummet, men stadig ikke hele albummet, ja så fortæller det vel noget om at der også er andre numre på albummet der er gode, selvom de ikke er døgnfluer. Kunstnerens opgave må så være at lave albummet så alle numre har et niveau som går at folk kan holde ud at høre på dem.
For det kan det godt være at de sange der ikke sælger er kunst, men en almindelig kunsthandler giver jo heller ikke sin kunde valget imellem 11 værker på en gang eller ingenting. Derimod vil de af værkerne folk ikke bryder sig om få lov at samle støv.
Så det må være op til kunstneren hvorvidt hans virke handler om at udgive musik for at tilfredsstille sig selv, eller om også at tilfredsstile andre, hvilket der jo som oftest er flest penge i, medmindre da at man som kunstner er heldig at kunne krydse disse to arbejdsformer.





Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum