FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:ProC
Email:...
Emne:Hvad er det da for noget forkvaklet vrøvl?
Tekst:"På verdensplan er det ca. 1 % som har adgang til en computer!!"

Kan vi blive nogenlunde enige om, at der er ca. 6 milliarder mennesker i verden? Hvis der med "adgang til en PC" menes at have sin egen pc helt for sig selv, skulle der i så fald være ca. 60 mio pc´er i verden. Det harmonerer ikke helt med følgende:

"Ifølge analyseselskabet IDC blev der i 2003 solgt 153 millioner pc’er på verdensbasis". (lånt fra Gear.dk)

I 2003 alene blev der altså solgt mere end 2,5 pc, for hver gang én har adgang til en PC! Godtnok forældes skidtet hurtigt, men en levetid på fem år er almindeligt anerkendt (heraf de første tre som "aktiv" dvs. indtjenende).
Så der er altså MINDST PC´er nok til at 12,5% af hele verdens befolkning kan få én HVER! Og mon ikke der med "adgang til" menes, at der kan deles - bare lidt?

Et forsigtigt skøn kunne altså lyde på, at mere end en fjerdedel af jordens befolkning har "adgang til" en PC - det er altså ret meget mere end "ca. 1%"...!
- men det er meget typisk for den propaganda, som rulles ud i denne diskussion: der bruges kritikløst tal og beregninger, som støtter dén side man nu er på. Og fra musikbranchens side er propagandaen så effektiv, at selv musikere som forsøger at argumentere sagligt for deres sag blot slynger et tal ud som de har fået det serveret - uden overhovedet at forsøge at tænke selv.
Ikke underligt, at Hr. Klaus K. og Hr. Michael M. har så svært ved at se fornuften i, hvad vi som forbrugere af deres produkt siger.
De er jo - fra det bagland som kæmper en efter min mening forgæves dødskamp - blevet hjernevasket til at tro på samme bagland som deres eneste redningsplanke mod "de onde pirater" som "stjæler deres kunst".

Måske ville det være klogt med bare en anelse mere kildekritik.
Hvis jeg var producent af en vare, og mit forhandlernet år efter år udviste et konstant og drastisk faldende salg
- tjae, så ken det da godt være at jeg efter nogle år ville begynde at se mig om efter et nyt forhandlernet. Uanset hvad det gamle havde af undskyldninger. Specielt, hvis kundernes forbrug af min vare var uændret - eller ligefrem stigende...





Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum