Tekst: | Lige en ting:
Det er før blevet observeret at Klaus Kjellerup ikke omfatter folk som ikke opgiver emailadresse i sin daglige læsen af indlæg på dette forum, så et godt råd fra min side er at du skynder dig at smide sådan en på så hurtigt så muligt. Det er vist ikke vigtigt hvad enten den er valid eller ej - bare den er der. Det er dog nok i alles interesse hvis den er fungerende i dit tilfælde, hvis du og KK skal kommunikere også udenfor forummet her. Til Klaus: Undskyld hvis jeg opfører mig som en vicevært-wannabee, men jeg synes blot ProC´s indlæg fortjener at blive læst - for alles skyld.
"At tænke sig en flatrate-model er fint nok. Men den kan ikke stå alene. En flatrate-løsning er for hardcoreforbrugere. Men der skal samtidig være en pay-per-use-løsning til alle de dødelige...;) "
Ok, men den er allermindst ligesåvigtig som stykprismodellen, for hardcoreforbrugeren er efterhånden ikke mere så hardcore, da de behov musikbranchen over de sidste 10-15 år har skabt for at bruge og smide væk i den grad er noget der er blevet en del af manges musikvaner. Især de mest købedygtige, de meget unge, kender ikke til andet, så det er meget vigtigt at dække denne gruppe der vokser dag for dag, og indtil løsningen for deres vedkommende kommer på banen vil vænne sig mere og mere til Kazaa. Det er derfor det er så uhyre vigtigt at få grebet ind i tide overfor de her ting, og ikke øsle ressourcerne væk med love og løftede pegefingre, for de er kun med til at irritere folk, og kun et fåtal vil lade sig skræmme. Men stykprismodellen er klart også vigtig, for at kunne tage vare om den gruppe som altid er meget målrettede og velovervejede i deres musikvalg, og ikke er nær så fiskende og eksperimenterende som den anden og fortrinsvis yngre gruppe. Jeg tror iøvrigt det er stykprismodellen der virker bedst på Dmd´s musik, da det er mit indtryk at deres målgruppe er fra 35 og opefter, men jeg tror stadig det bliver svært at få disse til at skabe en fortjeneste på 100.000 kr i løbet af en måned på blot én kunstner. Glem heller ikke at Dmd´s seneste skive heller ikke længere er splinterny, og nok efterhånden købt af de fleste der kan lide dem. Skal det du siger gøres, skal det nok gøres i forbindelse med en helt ny udgivelse, med massiv annoncering der fokuserer på at Dmd er friske og moderne mennesker som brugerne kan møde online. Men jeg tror stadig det vil være et problem at det kun er én gruppe der promoverer sig sådan - skulle det falde heldigt ud ville det nok mest være en slags engangseffekt pga. den nye måde at gøre det på, for folk gider ikke på længere sigt hoppe rundt i cyberspace først for at finde kunstnerens www-adresse, dernæst for at finde ud af OM man kan købe online der, og hvor på sitet, og så endelig hver gang at skulle udfylde en formular hver gang de køber noget. Og som du selv siger har fildeling meget at gøre med hvor utrolig nemt det er, hvorfor lovlige alternativer aldrig må blive mere besværlige. Så kan man dunke brugerne i skalden med 10000 love, men når de fleste godt ved at chancen for at blive snuppet er minimal, så vil kopieringen fortsætte indtil en mand som dig får stablet noget på benene som folk kan bruge. For var verden så westernagtig at folk bare stjal så snart de kunne komme til det, så ville mange ting se ganske anderledes ud i vore dage: Det ville være umuligt at finde offentlige toiletter med wc-papir Der ville ikke være noget der hed cykelstativer, for cykler ville overhovedet ikke kunne være i fred. Osvosv. Undskyld jeg lige kom ud på et sidespor, men de her ting kan ikke siges ofte nok - til dem hvis holdninger bygger på troen på at alle mennesker (på nær dem selv) er sig selv så komplet og kompromisløst nærmest, at samtlige Hollywood-psykopater inkl. Hannibal Lector vil kunne få en plads ved siden af Sankt Peter i sammenligning. For de holdninger trækker musikbranchen ned i kviksandet, og jeg har stadig en barnetro på at præker man fornuft nok gange, så lykkes det tilsidst :) |