FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:Klaus K.
Email:kk@dansermeddrenge.dk
Emne:Varer, der ikke kan kopieres ...
Tekst:
"vinderne bliver i den sidste ende de som ikke lader sig bremse af de nye teknologiske muligheder."

Vinderne i musikbranchen siden år 2000 har været dem, der solgte varer, der ikke kan kopieres - adgang til koncerter fx. - eller solgte varer, der ikke bliver kopieret, fordi deeres publikum ikke kopierer: Dansktop fx.

"Tilbage vil sidde en lille gruppe arrige mennesker som bliver ved med at påstå at det hele er piratkopisternes skyld, mens deres mere moderne tænkende venner forlængst har scoret profitten ved at lytte til hvad der bliver sagt ude i verden."

Det er sikkert rigtigt nok - bortset fra, at arrigheden - hadet - er på gratis-brugernes side. Men den situation er ikke indtruffet endnu. Spørgsmålet er hvornår det sker. Ingen er mig bekendt blevet rige på internettet endnu ...

"for mig handler det ikke om at retfærdiggøre piratkopiering men om at forsøge at få industrien - og de som er afhængige af den på købmandssiden - til at få øjnene op for hvilke muligheder der rent faktisk er, og hvor meget forbrugerne efterhånden tigger om det."

Øjnene op? Det er altså mærkeligt for mig at opleve at blive regnet for idiot så ofte ... der findes flere sites, der tilbyder de ting, du siger forbrugerne tigger om. Så hvorfor er de ikke en mega-succes? Hvorfor er TDConline ikke en succes? Hvorfor er payload.dba.dk ikke? Hvorfor er mymusic.dk ikke? Hvorfor er vitaminic.dk ikke? Hvorfor bruger du dem ikke selv?

Du behøver ikke at svare - det er retoriske spørgsmål. Svaret er: Publikum er ikke klar. Branchen er klar.

KK



Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum