|
|
ONKEL STANLEY'S - syng-med-show forløb
til publikums store morskab pga af hans mange fagter og attituder, der
efterhånden minder lidt om en boksekamp ... |
EFTER KONCERTEN: - begyndte det straks at
øsregne. Rie & Klaus K måtte søge ly under et stort
træ, mens de blev interviewet af en smuk ung radioreporter fra Radio
Mix FM i Kolding ...
|
|
|
Fælles band foto 1: - DmD og vores glade
kolleger fra Zididada, som vi fik en lille sludder med backstage. Danni
og Jimmi har ligesom alle andre haft nedgang i CD-salget, men har (ligesom
os) kunnet opretholde en flot koncert-karriere, takket være et fedt
band og flere hits. Zididada leverede en fin koncert efter os ... |
Fælles band foto 2: -
DmD og folk-rock kongen Poul Krebs m. band, som skulle spille Pouls mange
hits senere på aftenen ...
|
Læs / skriv om koncerten i
vores FORUM
Oberst Bolvig's Kunstskole
På utallige opfordringer bringer
vi her for første gang Oberst Bolvigs berømte Kusntskole
for begyndere og let øvede.
Læs og lær at blive
en stor kunstner - trin for trin:
|
|
|
1. FREMTONING: - Det
er vigtigt at gøre et rigtigt kunstner indtryk på omverdenen.
Dette gælder både attitude og uniform - læg ansigt og
arme i spekulative folder og giv indtryk af at tænke dybt over tingene.
Uniform: Har man ikke en rigtig malerhat eller -hue kan man sagtens bruge
en lille flettet brødbakke ... det virker kun originalt -
men husk: Alt skal gøres i den dybeste alvor - og bære præg
af stor vigtighed ... |
2. INSPIRATION: - Hvad skal man male? Enhver
stor kunstner kender angsten for det hvide lærred. Man kan evt. søge
inspiration ved at kigge på andre malerier, men pas på ikke
at kopiere så tydeligt, at det bliver opdaget. Bliver man beskyldt
for at kopiere, skal man straks lade som om det var meningen - og at man
i virkeligheden har frembragt en parodi på det værk,
man har kopieret
|
|
|
3. FARVEVALG: - Noget af det sværeste er
valget af farver til kunstværket. Man kan eventuelt smage lidt
på farverne for at få et indtryk - men pas på: Oliemaling
i større mængder er giftig og kan give både malersyndrom
og forstoppelse ... |
4. PUBLIKUM: - Det er vigtigt at kunne virke
komplet ligeglad med publikums reaktioner på ens kunst. Folk grinede
også af Van Gogh og Picasso, inden de blev kendte - hold hovedet
højt og lad som ingenting. Den, der ler sidst ler bedst ...
|
|
|
5. SELVKRITIK & LIDELSE: - Man skal være
uhyre selvkritisk for at kunne begå sig som kunstner. Dette er for
at komme kunstkritikken i forkøbet. Stop op og lav pauser, hvis
arbejdet bliver for hårdt - og husk: Man skal lide for kunstnen.
Trick: Vær ikke bange for at vende et mislykket billede på
hovedet (eller på siden) med henblik på at lave det fuldendte
kunstværk |
6. FØLELSER: - En meget vigtig ting
er at få følelserne frem i sin kunst. Et ægte kunstværk
afspejler kunstnerens inderste jeg - hvor primitivt det end måtte
virke på publikum. Er man fx. bagud med huslejen i sit atelier, kan
man med stor fordel male sin udlejer som et grufuldt monster - hvilket
kan medføre, at han vælger at eftergive kunstneren den skyldige
husleje ...
|
|
7. RESULTATET: - Efter mange
timers arbejde og sjælelige lidelser kan den stolte kunstner fremvise
det færdige kunstværk. Har man gjort sit arbejde ordentligt
og fulgt ovenstående trin nøje, vil publikum som regel være
lammede af beundring. Man bør herefter udbyde sit billede på
en auktion med henblik på at omsætte det til varer,
det er nemmere at spise og (især) drikke ...
OBS-OBS - SIGNERING: -
Rigtige kunstværker bør signeres
lidt utydeligt, men dog umisforståeligt (husk årstal) - fx.
sådan: OB, 2003 - men ikke sådan: Oberst Bolvig
36 år |
Læs / skriv om koncerten i
vores FORUM
|